Hoff

Sitter här och ger tittarsiffror till Let´s dance fast jag inte ens gillar programmet! Kollar på Mollys jävla face "jag har aldrig varit så lycklig!".. go fuck yourself. Ja jag är sur och bitter.
Sur på hur svårt det är att slå sig fram utan kontakter.. 90% av min vakna tid går till att tänka kring praktiken, övriga 10% tränar jag.
Hur har alla andra fastighetsmäklare fått sin praktik när alla säger nej? Sen vill jag inte göra min praktik 15 mil från Borås. Jobba gratis och betala dyrt i både tid och resor och sen inte vara garanterad ett jobb.
Fick senast idag svar från kontorschefen för en byrå som finns i Ulricehamn, Svenljunga, Kinna och Tranemo och dom tar inte ens emot praktikanter. Men jag lovar om jag hade varit dotter till någon som jobbar där skulle jag redan ha gjort praktik och skulle säkert ha jobb också.
Lotta har varit runt till alla kontor i hela Borås och ingen tar emot (trots det satt en klasskompis bakom ett skrivbord på en av byråena, eftersom hennes kille känner någon där).
Fastighetsbyrån i Gbg sa att jag skulle höra av mig om en månad. Under studentkvällen igår var jag på intervju för kontor i Kungälv och Ale men känner i magen att det inte kommer ge ngt. Sen var han ute efter en färdig mäklare att anställa nångång under 2010.
Nu sitter mamma och läser och tänker "det är en mening med allt.." och visst, men jag har inte tid att vänta. Jag måste få veta, helst nu. Ska jag säga upp min lgh? Ska jag förbereda för flytt, ska jag stanna? Fy fan vad detta suger hårt!

..Men jag skrev iaf VG på IT-tentan.. fast det känns ju hyfsat meningslöst idag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så är livet, ska man komma nån stans måste man känns de rätta folket!!!! =/.. Jag fick min fasta anställning på macken i målilla för jag å pappa kände gubben som ägde den, annars skulle jag aldrig fått de! Kan du inte ha praktik i Kirunna eller nåt sånt ställe då?? Säger samma till Lotta, hon borde söka sej hemåt istället för borran!

2010-03-06 @ 07:26:26
URL: http://malincc.blogspot.com
Postat av: Catti

Ja visst är det så.. Mina jobb i Kiruna har jag fått genom kontakter. Jag skulle få göra min praktik där för vi känner honom som äger byrån. Men frågan är om det finns jobb sen? Känns onödigt att flytta hem till Kiruna i 10 veckor och sen flytta därifrån igen. Men allt löser sig nog, man får tänka så.

2010-03-06 @ 12:35:50
Postat av: Lotta

Hej Catti! Har ni mysigt på filmkvällen? Vi ska snart äta fläskfilé med klyftpotatis och kolla melodifestivalen ute i urskogarna hos Malin:P



Ja sablans kontakter:(

Men jag har hört från en vis kvinna att "det är meningen att det ska bli på ett visst sätt" så får man inte praktik i Borås så är nog inte det meningen:) Ödet kommer nog se till att vi hamnar på rätt arbetsplats till slut...



Lördags-kram!

2010-03-06 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0