Förresten!

Två saker jag har sagt där i söder som jag nu får käka upp!

1. Risalamalta

Catrin: -"Risalamalta?? Det äter vi fan inte i Norrland, grädde och gröt! Efterrätt? NÄÄE"
Å vad fick jag till efterrätt hos far min på julaftonen om inte lite risalamalta.

2. En svart burk

Jag har köpt en sånhär svart burk med korklock för ett tag sen:




-"Men vad ska jag ha i den?" har jag frågat massor med gånger.
-"Senap" får jag till svar varje gång.
Jag: -"Ööh? Va? Lägg av"  
Ska jag trycka ut en tub senap i min svarta burk för att sedan smutsa knivar för att få upp den därifrån? NÄÄE

Vad händer sen när jag ska äta skinka med mor min: JO!



Senap färdigt i burk! Nu fattar jag!




Kommentarer
Postat av: Malin

hahahahaaa... söder e allt bra!!

Å risalamalta e asgott ju... Men du glömde att hälla i apelsinjuice juhe.. Är ett måste! Å senap i en burk e väl mysigt.. =)

2010-01-05 @ 08:57:54
URL: http://malincc.blogspot.com
Postat av: Lottis

Haha vad roligt:D Det var nog apotekets senap jag tänkte på när du sa svart burk med korklock. Risalamalta är ju jättegott:)

2010-01-05 @ 11:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0