Skivstång och snö

Idag ökade jag vikterna på skivstångspasset, sweet! Det är en härlig känsla när man känner att man blir starkare och orkar mer. Så nu hoppas jag på träningsvärk imorgon. Även om skivstång till stor del också handlar om uthållighet så känns det ändå förjävla bra att orka mer. Jag och Sandra kör tyngre på benen än de flesta män på passet :)

Skivstång (för alla som inte vet till 100%) är ett gruppträningpass där man jobbar med skivstång och fria vikter på. Man kör igenom de flesta muskelgrupperna (ben, bröst, rygg, axlar, biceps, triceps och mage) och man jobbar i långa intervaller dvs många repetitioner för varje muskelgrupp.

Snöa har det börjat göra nu igen, såntdär vansinnigt snöande. Det kommer hur mkt som helst och det blir kaos. Idag påväg till Lotta fick jag stå i kö några min för att det var en bil längre fram som hade kört upp i snön invid vägen. 

Å egentligen är det ganska lätt att säga att dom inte kan köra bil härnere, att vi från Norrland är vana vinterkörare, vilket iofs är sant, klart att vi är liite bättre. Men det blir fasen halt när det snöar såhär, blöt snö och bara nån liten minusgrad ute. Man känner hur bilen släpper fästet emellanåt så jag förstår ändå att många hamnar utanför vägen.  


Kommentarer
Postat av: Lottaaa

Inte illa:)

Jag hade ju lite mer på ben och bröst men sen blev jag helt slutkörd!

Tjejerna som knör på dansgolvet imorron får se upp!!(haha)

2010-02-19 @ 21:32:39
Postat av: Catti

Ja det var bra jobbat :)

Hahaha ja ingen kan knö nånstans när vi är med, varken på dansgolvet eller i någon kö :D (haha)

2010-02-19 @ 22:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0