Time out

Igår kunde jag inte logga in på bloggen, det stod såhär:



Haha gateway time-out..
Förut skulle jag bara sucka. Nu efter våran IT-kurs förstår jag t.o.m vad det betyder! 

Nätverket består av flera noder s.k gateways (eller router). När jag ska logga in sänds min data (förfrågan om att logga in) via olika gateways till sin destination (servern hos blogg.se) men av någon anledning kan inte servern ta emot min förfrågan och tiden för hur länge det får ta gör att det blir time-out!

Livet vid datorn har fått en helt ny innebörd! När jag t.ex ansluter till Internet säger den "öppnar port.." "börjar sända paket.." Allt det har vi fått lära oss, vad en port och paket är för ngt och hur det fungerar, haha! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0