1000 kr

Ja det är vad det kostar att cykla på Allégatan här i Borås.. Det berättade en polisman för mig när han stoppade mig på trottoaren, motade in mig mot husväggen och drog vapen.. Eller nej, det gjorde han inte. Men han stannade mig och sa att man inte får cykla på trottoaren och att det är 1000 kr i böter. Jag fick inga böter men ändå.

Vi kanske får börja cykla i gatan bland bilarna, på kullerstenen.. fy.. min cykel som är så skranglig, den kommer nog inte klara allt skak som kommer med kullerstenen!

Man borde främja cyklister tycker jag, vi är ju sjukt miljövänliga. Men folk slänger elaka blickar, drar i sina hundar och blir rädda när vi cyklar förbi.
Och gör en cykelbana i stan, Allégatan är ju svinlång. Det tar nog en kvart om man ska leda cykeln från ena sidan till den andra.


Stanna hos mig Gustav Vasa!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja det är ju helt sjukt! Vi borde skriva in till Bt eller kommunen och klaga! Polisen kan vara en cykel i gatan!

2010-04-30 @ 16:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0