Jag, datanörd?

Nu ska jag chatta med Telia.. är placerad i kö så snart är det min tur.
10 min senare.
Nu har jag chattat klart :) Med supporten, det är lite coolt att man kan göra det.
Jag har fått ett sms till mitt mobila bredband för 2 dagar sen, att jag överskridit min datatrafiksvolym och att jag kommer få lägre hastighet. Jag tyckte väl att det gick lite segt och tv4as hemsida då i måndags tog ju svinlänge att ladda upp.

Jag visste inte att man hade en sån gräns men det är tydligen all data man tar emot och skickar. Nedladdning och nåt som hette steaming tar mkt data men surfar man vanligt så var det svårt att överskrida den gränsen sa supporten.
Jag surfar bara vanligt..? Det var konstigt, men imorgon har jag normal hastighet igen, det nollas varje kalendermånad. Det kanske är Spotify som är boven? Hoppas att det bara var en engångs grej så det inte händer igen.
Men ser man positivt på det så är det ju iaf bra att dom inte stänger av en helt från nätet :)


Jag?


Kommentarer
Postat av: Kicko!

Jag har också fått ett sånt sms!! Alltså fy, det här med mobilt bredband är så dåligt. Man betalar för en sk*tuppkoppling, OCH får begränsningar.. Svårt att se fördelarna med det.. ;) Puss

2009-10-01 @ 07:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0