Bytt däck

Haha det är roligt hur saker och ting sällan går smärtfritt :) Eller är det kanske dom gångerna det tjorvar som man uppmärksammar, som man kommer ihåg lite längre. Kanske.

Jag har iaf bytt till vinterdäck idag :) Det gick i sig bra, lite för bra kanske för sen när jag skulle fylla på med luft i däcken satt ena ventilhatten som fastvuxen. Den gick inte att rubba.
Jag fick låna tänger och killen på Shell (förlåt, men det var närmare till Shell, men jag köpte inget ;P) försökte också men det gick inte. Det slutade med att jag fick åka till min verkstad (jag har en egen, hii). Där konstaterade han att den oxiderat fast för jag har aluminiumhattar och eftersom dom saltar vägarna härnere så har det oxiderat. Tur att det bara var på ena däcket, jag ska omgående byta ventilhattar :) Han fick ta av däcket, bryta loss och byta ut hela ventilen.

Men nu är jag hemma och svinhungrig. Lotta kanske kommer förbi senare :)




Fick med ventilen som minne :P


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hihi, roligt. Skillnad på söder och norr hörrö ;P Jag vill ha en sån buff!! Puss

2009-11-11 @ 19:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0