Festivalen

Nu är jag förkyld :( Men jag har klarat mig länge sen sist.
Sandra ringde nyss och berättade om sommarschemat på jobbet och det viktigaste är att veta hur man ska jobba under festivalen! Och jag är nöjd, en dag måste man jobba och lördag får jag vara ledig, yes! Mia kommer då och lördag känns som en roligare dag. Jag vet dock inte vilka som spelar eller ens vilka som ska komma till festivalen men det går snabbt att kolla upp :) Så.. men inga höjdare, enligt mig. E.M.D, Thåström, Takida, Jerry Williams, Ulf Lundell, Måns Zelmerlöv m.m. Men sen när har man gått på festivalen för att kolla på banden? Hihi. Det roligaste är att hela Kiruna + närliggande orter och norrmänn är på festivalen. Det var över 70 000 besökare år 2007. (www.kirunafestivalen.com)
Festivalen firar även 10 år iår, då var det 1999 de körde första året.. då var jag 13 år och kom in gratis i målsmanssällskap, hihi.

"När andra festivaler riggar scenlyse, tänder vi midnattssolen. När andra festivaler bygger sin stora scen framför ett Åhlénskomplex, kör vi Kebnekaisemassivet som kuliss" www.kirunafestivalen.com


Kommentarer
Postat av: robban

festivalen ä russkit kul

2009-05-08 @ 16:39:52
Postat av: Kicki

Jag vill också till Kiruna-festivalen!! By the way så älskar jag att du bloggar med källhänvisning ;P Puss

2009-05-08 @ 17:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0