Glada nyheter + tjorv

Redan tis kväll, jag kollar Desperate Housewifes med ena ögat. Innan det kollade jag Den rätta för Rosing, jag vill också ha en sånt program.. Den rätta för Catrin. Bara åká runt till massa fina ställen, göra roliga saker och gå på dejt.. gratis! :)

Nästa vecka kommer Sandra! Hurra, som jag saknar henne! Hon ringde tidigare idag och berättade att hon fick lite ledigt,  Å imorgon ska jag till skolan hela dan, försöka göra så mkt som möjligt så jag hinner klart med arbetena innan lilla Sandra kommer <3 

Å snart ska jag till Lotta och hämta min cykel som stått i hennes förråd sen i julas, för nu kan man cykla här.. eller det har man nog kunnat hela "vintern" men ändå. Jag ska cykla för jag tänker inte bära min tunga väska imorgon med alla böckerna som jag gjorde idag. Så även om det snöar ska jag ta cykeln så väskan får åka på packahållaren, även om jag måste leda den :)

Uppdaterat:
Det är ganska roligt hur till synes enkla saker kan bli så komplicerade.. jag syftar på min cykel som jag har hämtat, det tog en timme. På något sätt hade en eker, som visserligen varit lös sen förut, snurrat sig runt själva mitt-saken.. på utsidan av bakdäcket! Den kunde inte snurra, det var tvärstopp.. Hur kunde det bli så? Cykeln har bara stått i ett cykelförråd, (..eller..?) för det var inte så när jag lämnade dit den. Det är som med hörlurar, nar man haft dom i väskan eller ännu värre, bara på bordet, så är det 48 knutar och massa tjorv. Hur kan det bli så?
Iaf så var Lotta snäll och hjälpte mig med cykeln hem, hon ledde den och jag höll upp bakdäcket när vi gick.. som två tjuvar! Sen gick jag upp i min verktygslåda och hämtade en avbitare så jag kunde knipsa av 2 varv eker.. så där stod vi, i mörka kläder, sent på kvällen, med avbitaren i ett fast grepp.. som två tjuvar! Men nu funkar den igen iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0