Norskar och bilder

Nu är sista natten gjord! Yes! Om någon frågar om jag kan jobba mer nätter ska jag säga NEJ! Jag trivs inte mera att jobba om natten. Speciellt inte när typ hela min arbetstid går åt att göra mat till diverse folk från grannlandet (Norge) ;P Det måste på riktigt vara kaos i det landet.. dom har så mkt konstiga saker för sig. Te.x så tankar de först, sen kör de bort från pumpen och parkerar innan de kommer in i butiken. Så får man icke göra, tanka-betala-köra iväg. Man får hjärtattack varenda gång när de rullar ifrån sin tankning.
Sedan strosar dom omkring i butiken.. hämtar lite saker, för till kassan och sen går och hämtar mer.. i Sverige har vi kösystem, tänk hur det ska vara i Norge.. alla går och hämtar saker och sen får dom klura bäst dom vill på vilka saker som var deras när 10 norskars varor ligger i kassalinjen :D Hihi. En till grej när man gör hampisar eller korv till dom.. "Vad vill du ha på?" Dom svarar (efter ett "kaa du haar?" ) sen sticker dom iväg.. antingen ut eller på toa eller nånannanstans långt bort.. sen står man där med deras färdiga hampis i handen och funderar vart norsken försvann samtidigt som man blickar på den långa kön man har. Men det är ganska underhållande också, inget ont i norskisarna :)

Nu har jag varit vaken i 18h.. tänkte vända tillbaka dygnen. Har varit och åkt lastbil med Kajsa efter jobbet. Vi har kört grus från LK till asfaltsverket. Det var skitkul, åka runt och titta lite inne på LK. Å Kajsa är hur cool som helst när hon kör. Lastbil med tungt släp och vi körde nästan 30 ton grus vid varje sväng. Men nu är jag alltså hemma, har massa ärenden idag så jag inte ska somna. Bl.a handla, fixa biljetter till Harry Potter, baka banankaka med svarta bananer från jobbet :)

Lite bilder från fisketuren i onsdags.


Robbe fixade eld, tumme upp! :)




Robbe fiskade..


..å jag fotade mig själv.. men jag slängde också några kast.


Påväg tillbaka mot bilen

Kommentarer
Postat av: Anonym

den dår killen måste förbättra sin rygg... beklämmande.



'"fiskade några drag" ?...... några kast...?

2009-07-13 @ 18:19:21
Postat av: Catti

Äh nu ska vi inte vara sånna, jag är trött och ingen fiskefanatiker

2009-07-13 @ 18:52:11
Postat av: Anonym

Förstår dig, ännu jobbigare att hålla en korv i handen och bli lämnad ensam. Det ser ju så dumt ut.. eller nåt..

2009-07-14 @ 22:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0