Trött!

Ja fy vad trött jag är. Har inte sovit bra inatt, och har ingen aning om varför. Sista gången jag kollade klockan var den 02.37..sen har jag vaknat till och från tills fem min innan klockan ringde, 07.10. Haft skola 9-15 idag, börjat med redovisning. Vilken start kan man ju säga.. svintrött, nära slå-huvudet-i-bänken-situation och massa nya, obekanta ord! Balansräkning, resultaträkning, eget kapital, intäckt, utgift (nu låter det enkelt med utgift men det handlade om så mkt mera än att bara betala ngt) Fast det kan ha känts svårare än vad det eg är när jag var så trött. Vi får väl se nästa vecka.
Sen gick jag till stadsbiblioteket och lånade en kurslitteratursbok, i handeln kostade boken långt över 400 så det kan kännas värt om jag skulle hinna låna om boken en gång också, annars står jag utan bok till resten av kursen.
Efter det lyxade jag och åkte buss hem :D Nu är jag alltså hemkommen, ska laga mat sen iväg och träna yoga, det ska bli spänki, har inte testat det nångång :)

Man kan höra diverse roliga saker när man är ute bland folk, som när jag stod och väntade på bussen.
En ung kille pratade med en kompis och han berättade att han "hade halva inne på en bokning"  haha, hur har man halva inne på en bokning?
Ett gäng unga tjejer, typ högstadiet, satt bakom mig i bussen och disskuterade ang om dom gick i skolan och läste vissa ämnen i onödan.. "soom dom aaldrig kommer få användning av, fatta onödigt" Ja... fatta onödigt :)
Sen tog dom lärare som ex, dom hade inte velat vara högstadielärare.. "fatta och va en mobbad högstadielärare" ja det kan ju inte vara kul, men dom har väl lite rätt i det. Det är nog de hemskaste klasserna att undervisa skulle jag gissa.
Mellanstadiet kom dom fram till att där skulle det vara bäst att jobba :)

Nu ska jag laga mat :) 


Kommentarer
Postat av: robbw

halva inne på en bokning, de ä ju klockrent,, russkit nära mål där.. keep on.

2009-01-21 @ 09:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0