Busters förödelsevistelse

Lördag em, jag har varit hemma och tagit det lugnt och städat hela dan :) Sett på tv och inte känt nån stess över nåt. Hur härligt som helst. Inget att plugga, bara nya kurser nästa vecka och inga gamla kvar.
Har sett ett nytt program på fyran "Semester svenskarna" som följer reseledare och deras resenärer i Thailand. Hur bra som helst, jag blev glad av att se det. Alla var på så bra humör och det verkade verkligen vara fint där i Thailand :)

Sen har jag städat efter gårdagen, vi var hos mig och spelade spel och tog det lugnt.. i bemärkelsen vara hemma iaf. 
Det blev mycket prat, svammel, vin (som vi fick reda på att vi skulle dricka när folket anlände), spelande, diverse roliga lekar bl.a gissande på vad vi skulle passa att jobba som om vi inte läste till mäklare. Jag fick gymägare, brandman, psykolog, lärare, jobba på Siba/El-Giganten samt förklaringar. Det var roligt :) En kanonkväll :)

Men kvällens tragedi var orkanen Buster! (Lottas hund) som blev rastlös och gick bärsärk på mina saker.. ngt han varit sugen länge på är min låda med grubbelgubbar som jag fått av Anna och min rosa anka som jag fått av Kicki, båda är på mitt nattduksbord och alltså i läglig höjd för Buster att ta dom från sängen..
Första gången hörde vi höga kras innifrån vardagsrummet.
-"Shit, vad han gör han?!" "Det är säkert bara hans ben"
Men sekunden efter såg vi hans ben på köksgolvet och i vardagsrummet ligger han och tuggar på min låda! Efter det stängde vi dörren till vardagsrummet (eftersom man inte ser det från köket) men nån gång under kvällen glömde nån att stänga igen vilket jag märkte när jag skulle hämta mina kortlekar.. i sängen låg Buster med något rosa i munnen, min anka! Ögonen hade han hunnit bita bort och lite av hårtussen låg på täcket.. *snyft* Men det finns inte så mkt att göra... sen är han ju så söt också. Vi fixade en flaska med lite makkisar i senare så han hade ngt att göra, sen somnade han..Söt-Buster.


 Tunnhårig anka med ögonen på bordet och min grubbelgubbelåda idag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyft, ankan.. :'( Men jag vidhåller att Buster är cool. Det kräver en mastermind för att lista ut att det otäckaste sättet att slakta en anka är att bara ta ögonen. Det blir läskigare så. Kiss å kram

2009-01-18 @ 12:41:23
Postat av: Pekka

När är bilden tagen som du har på förstasidan?

//Pekka

2009-01-20 @ 15:24:42
Postat av: Lotta

nämen gud vilken bild haha.. buster har lovat att han ska gottgöra det snart..

Kram kram

2009-01-28 @ 17:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0