SOL!

Åå nu sitter jag ute på balokongen och skriver och det är så himla varmt och härligt! Här kan man lätt sitta med t-shirt och bara mysa. Nyss cyklade jag till Willys och handlade och det ligger på Knalleland som även Borås Arena gör. Idag är det allsvensk premiär där, Elfsborg mot Hammarby. Matchen börjar kl.16 men det var redan massor med folk där, mest svarta och gula Elfsborgare :) Vi ska också gå på match där snart, när IFE möter IFK Göteborg, 4 maj :)
Det är mycket folk överallt nu när det är/varit så fint väder. Folk tar fram sina cab bilar och motorcyklar, då vet man att man är påväg mot sommar. Men det är lite kul att jämföra mot Norrland. Jag skulle kalla detta väder för sommarväder med mina erfarenheter, man kan sitta med t-shirt utan att frysa och det är lagomt varmt att sitta ute och äta glass :D Det är sommar i Kiruna :) Fast det är faktiskt varmt i Kiruna också när solen lyser, fast det gör den inte alltför ofta dock.

Idag ska vi grilla hos en klasskompis, grillkorvar.. för falukorv är det ju ingen som grillar härnere har jag blivit medveten om för längesen. Igår spelade vi kort hos mig och då kom falukorvsgrillning på tal igen (som många andra ggr "vet ni vad dom grillar i Norrland?!? FALUKORV!") och även denna gång följt av massa garv och illustration hur vi sätter en hel korvring på grillen! Haha, för det gör vi ju, grillar en hel ring direkt. Jaja, vi är olika, det har jag redan kommit fram till :)
17.30 ska vi mötas upp hos Jerry och sedan gå och handla. Tills dess ska jag mysa härute på balkongen :) Nu pratar dem från arenan också, jag bor rätt nära :)

6 dagar kvar tills mamma och lillebror kommer! ♥

Heippa!


Varmt och skönt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sooommar, sommar och sol! Och falukorv! Catti, du får inte skämmas, vi måste hålla fast vid vårt kulturarv! Falukorv ska det vara på grillpinnen, och inget annat ;) Puss

2009-04-04 @ 22:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0