Jag har skapat en blogg!

Spänkilainen! Efter mycket om och men och tjorv har jag min egen bloggsida.. bauti.blogg.se.
Och som en förklaring till Bauti finns den att finna i mobilen.. när man vill skriva Catti, men det blir Bauti :-)
Och dethär med blogg känns ju kul, jag trodde aldrig att det skulle drabba mig.. "blogg, nej fy vad trist" men det är jättekul att läsa andras åså blev jag sugen på att skaffa en själv, vi får väl se hur det går :-)

Just nu är jag hemma, har kollat desperate housewifes tidigare, och den har tappat lite, för att uttrycka det lätt. Fortfarande bra men inte lika spännande som förut.
Har varit på step idag också, på ONYX där vi har provvecka (vi kör provvecka på alla gym för att få träna gratis så länge som möjligt, men även bra för att se vilket gym man verkligen gillar) (anledning 2 var väl lite bluff men det är nog bra..) Och man kan ju drabbas av smärre chocker när man är på nya gym. När vi skulle duscha efteråt upptäcker jag att det finns en bastu! Åh bastu tänkrer jag, gud vad skönt, jag har inte bastat sen jag flyttade söderut. Li och Angelica vill också basta och efter att vi duschat och lagt balsam i håret ska jag gå och kolla hur det ser ut i bastun och kolla om det är mycket folk där.. la la la la la.. jag går till bastun och öppnar dörren och kikar in.. och där möts jag av..... massa män! Hjälp! Det kändes som att jag nästan halkade i min förfäran, jag smäller igen dörren och springer bort till tjejerna med tefatsögon.
Det blev ingen bastu idag då. Typiskt. Det hade ju kunnat vara på sin plats med en skylt eller liknande om gemensam bastu, jag hade ju likagärna kunnat vara näck när jag öppnade dörren.

Vinterdäcken är på finAudin nu också, jag har fixat alldeles själv här utanför mitt hus. Det var lite slitit men jag är mycket nöjd :-)
Nu blir det sängen snart, skola imorgon och en ganska lång dag 12.30-21.30.. två byggföreläsningar och en juridik. Och byggen trodde jag skulle bli kul. Får vi lära oss om olika grunder osv, alltså det kan ju säkert komma ännu och jag hoppas det för i nuläget känns det svårt! Vi har fått en uppg som några av oss ska redovisa imorgon (inte jag, inte jag snälla inte jag!) som går ut på att vi ska ta ut en arkitektritning av ett hus, dessa skall studeras och areaberäkningar skall göras. Byggnaden ska även beskrivas i övergripande termer, stomsystem, grundläggningsmetod, takkonstruktion, material.
Detta ska vi då göra efter en lektion, som knappt innehöll något informativt. Vi har ju gjort det också fast vi fattar inget eftersom ingen av oss är direkt insatta i byggbranschen. Vi har t.ex valt PAROC nr 304, vägg med korslagd regelstomme, som ytterväggar... hoppas vi inte behöver redovisa imorgon!

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: kicki

Woho! The Blog is created! :D Härligt vännen! Men, du var alltså inte naken när du upptäckte alla män?? Fy fasen.. vilket sätt! :O haha

2008-11-05 @ 10:53:52
Postat av: Sandra

Haha! Jag får då skratta högt och länge åt dig. Jag kan se framför mig när du öppnar den där dörren. GAAAHH.. Chockad! Hihi. Sötunge!

2008-11-06 @ 13:41:43
URL: http://sanadraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0