Cykelhaveri och filbullar

Ångest-onsdag är över! Haha, fast det har varit en snäll och bra onsdag iaf :-) Fast jag kan börja berätta vad ångest-onsdag är för ngt för det är ett nytt uttryck som uppkommit denna vecka. Ångest-onsdag är en låång skoldag på den specifikt nämnda dagen. Vi börjar 12.30 och har 2 byggföreläsningar efter varandra, till 17.15. Sen lite rast och därefter en juridikföreläsning 18.30-21.30. Det är lite tungt eftersom man måste ha koncentrationen på så hög nivå och anteckna mest hela tiden. Fast annars är det trevligt att träffa sina klasskamrater och äta matlåda och svamla på middagsrasten.
Men efter jul är det slut på ångest-onsdag, förhoppningsvis.. det kanske blir ångest-tisdag istället.. vi får väl se :P

Men en snäll dag och jag har varit på så bra humör, jag satt innan skolan och åt lunch, en äcklig sådan för första gången typ. Jag har stekt fläskotletter för nån dag sen med potatis i ugnen och nu skulle jag värma dom 2 kotletterna som var kvar med pasta (som jag gjorde i måndags) och med beasåsen som var kvar.. och det var fan inte gott alltså :P Men då ringer mobilen (med en ny fin ringsignal äntligen) med ett meddelande om att jag har fått lägenheten jag var och kollade på i helgen! Yeei! Känns hur underbart som helst, den är så fin med ett helt kök och köksbord och stor balkong. Jättetrevlig tjej som hyr ut och jag fick ännu bättre villkor än när jag var och kollade :-) Så efter jul är jag nästan granne med Lotta, hihi, då kan vi promenera till varandra på kaffe eller titta desperate housewifes. I nuläget bor vi i en rektangel i stan, jag, Lotta, Angelica och Li, där centrum och skolan ligger i mitten, sen bor vi i varsitt hörn, det är ju inte så kul, man spontan åker ju inte till varandra så ofta.

Sen ringde all-time-J :-)


Jag bakade filbullar till skolan idag också, bulla + ångest-onsdag = mindre ångest och folk verkade tycka dom var goda, jag ska skicka receptet till Jessica nu och det känns ju som ett positivt omdöme :-)


Jag har även sett ut som Quasimodo, ringaren i Notre Dame idag. Det var när jag cyklade hem, för det regnar FORTFARANDE, och så även när vi skulle cykla hem förstås. Angelica erbjöd sin regnponcho (såndär som finns på Clas Ohlson), som är stor och vit! (Angelica hade regnställ och stövlar så hon behövde inte sin regnponcho.... fast hon kanske hade erbjudit den ändå, man vet ju aldrig hihi) Jag hade dunjacka med stor huva och när jag satte på den stora ponchon så fick inte huvan plats genom öppningen för huvudet, så den fick stanna kvar på ryggen vilket gjorde att jag såg ut som Quasimodo, på rikitgt! Eller möjligtvis michelingubben. Sen cyklade jag hem.. jag kan tänka mig hur det såg ut.. Spöke/ringaren i Notre Dame med fladdrande vit cape som kom cyklades.. och det är ju bara uppför hela vägen hem så en pustande michelingubbe på vägarna. Det är tur att man inte känner så många här. Pinsamt i Kiruna, jag kan tänka mig hur det hade kunnat låta där..

-"Va fan är detdär?!"

-"Ja, säg det.... men är det inte hon som jobbar på Statoil..?"

-"Ja det är det ju! Vad håller hon på med?!"


Min cykel är ju rolig också, den gör lite som den vill. Förutom att den är lite skev så har växlarna börjat haverera. Förut cyklade jag nerför i trean och uppför i ettan, men nu kan man inte växla som man vill. Det går hyfsat fort att få i trean från ettan men inte tvärtom. Det tar hur länge som helst och det är i uppförsbackarna jag byter till ettan men det går ju inte så jag får cykla på trean tills det, i mitten av backen typ, smäller till ordentligt så jag nästan far av pedalerna,  är ettan i, och det har tagit länge och längre tid för varje gång så för att slippa överraskningsmomentet med smällen så kör jag på samma växel hela tiden. Ettan hade jag först, bra i uppför men det går inte att trampa i nerför om man inte vill trampa 500varv/min. Sen i plant väglag så studsar man på sadeln typ för det är fortfarande för lätt växel.. Så jag har börjat köra på trean nu, lätt och bra i nerför och plant med lite värre uppför men det är nog bättre överlag tror jag :-)


Äventyrsbadet igår var en succé, först fick vi massa studentrabatt när vi skulle gå in! Sen badade vi som fan, åkte rutschkana och simmade, gungade i vågmaskinen, bubblade i bubbelpoolen, körde alla tre bastusar (bastusar? En bastu, flera.. ?) ångbastu, torrbastu och våtbastu. Våtbastun kändes mest norrländsk, där trivdes jag bäst :-) Sen fikade vi och åt glass. Det var jättekul :-)

Imorgon blir det Lidköping, Tiger har åkt dit och är där nu så det ska bli jättekul att ses! Saknar alla hemma i Kiruna men snart åker jag hem, bara en månad kvar ungefär! :-)

Sen har jag sett en svindålig film också men den kan jag berätta om nästa gång :-)
Natti natt!

            såhär kan man se ut när man kommer hem, är less och det regnar som fan!
                  Såhär kan man se ut när man kommer hem, är less och när det
                                                          regnar som fan!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Lilla gumman! Du är ju så jäkla söt. Skrattar lika gott varje gång du skriver. Hihi. Jag ser dig liksom framför mig. Vad kul att du ska få träffa Kajsa. : ) Vi saknar dig här borta. Glöm inte det! Massor med kramar till Dig!

2008-11-13 @ 00:57:59
URL: http://sanadraa.blogg.se/
Postat av: svenne bölja

haha, rediga leveranser i de här inlägget faktiskt. quasimodogrejen va kul.

en bastu, flera bästisar?

2008-11-13 @ 12:40:29
Postat av: Freddan

haha! fan va de rengnar där. idag jobbade ja ute -17 :S härligt att du har fått en lägenhet iaf :)

2008-11-13 @ 18:06:54
Postat av: kicki

Ringde All-Time??? :O

2008-11-14 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0