Skoltid

Nu är jag i skolan, jag har pluggat en massa (!) till tentan den 15 dec.. Byggnadsteknik. Jag ska vara här till klockan 19.30, minst, har jag sagt till alla så jag får väl fylla ut tiden lite nu :-D Hoppas Lotta inte läser :P Jag har gått igenom alla anteckningar och kollat räkneexemplen, som för övrigt lämnar en del att önska. Allt är så otydligt och V-värden hit och dit så man blir alldeles snurrig. Har tittat lite på PingPong (skolans anslagstavla kanske man kan beskriva det som, här finns meddelanden och kurser, alla våra föreläsningar och länkar från byggnadstekniken ligger här) men jag blev så trött. Jag hade som tanke att tok-plugga igår och idag. Igår hade vi redovisning, som för övrigt gick jättebra, sen stannade vi i skolan och pluggade tills juridiken som började 18.30. Så jag var i skolan från 10.30-21.00 igår. Men vi råpluggade inte hela tiden.. förstås :-)
Juridiken är jättekul också, intressanta övergripande saker som känns bra att veta. Lotta hade också en ganska viktig fundering innan lektionen började..."undra om jag ska stryka över med grönt idag?" :-D
Sen fick vi kladdkaka som Jerry hade bakat, svingod. En kul grej att vi bakar och tar med, jag bakade ju filbullar för nån vecka sen. Fast vi har inget schema om vem som ska ta med när.. ännu iaf :-D Sen spelade vi kort, på middagspausen innan juridiken, utslagspoker. Jag vann en gång av två omgångar spelade.. andra gången kom jag trea. (Vi spelade förra veckan också men då åkte jag ut först 2 ggr så det kändes inte värt att nämna, inte med mitt dåliga-förlorar sinne heller:P)
Idag när jag kommer hem (efter 19.30 nångång ;P) ska jag städa och förbereda flärrefile tills imorgon då Kicki kommer! Yeei! Vi ska äta grekisk pyttipanna (igen tänker du, men det har faktiskt gått många dagar och veckor sen senast, känns det som?) Sen blir det Jul i Liseberg på söndag, dit har jag längtat hela hösten tror jag :-) Hoppas det kommer lite snö tills dess, det snöade tydligen imorse men jag hade sovmorgon till 11 så jag missade nog det, och inte låg det kvar så mkt när jag vaknade heller. Men det är nog smällar man får ta för sovmorgon :-)
Nu är klockan bara 19.06 så jag ska leta lite bilder på skolan, hihi.


Lite tråkig bild, fast det är ju lite grått och trist här nu :P

Skolan består av 2 byggnader, en nyare och en äldre. Den nya delen var på föregående bild och där är jag nu i biblioteket. Den andra byggnaden syns framför gubben i andra bilden. Vi har lektioner i bägge byggnaderna. Kårhuset och puben är mittemot den äldre byggnaden över gatan.


Denhär gubben ligger numera utanför byggnaden i föregående
bild, jag har ett foto i mobilen när det har snöat på honom, det ser
ut att vara kallt som fan.

Nu är klockan halv åtta, nu sticker jag hem! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0