Pluggdag... eller..

Hojja jag gillar inte cliffhangers i tv! Det är så spänki sen slutar det bara! Man lämnas med en frustrerande känsla.."men! va.. neeej, men...hallå?!" Jag såg Criminal Minds precis, hoff, nu får jag vänta 4 veckor på att se hur det gick!

Idag har vi varit i skolan och "pluggat".. alltså.. vi har varit där från kl.10 till 19.30.. alltså 9,5h..
Såhär ser en vanlig pluggdag ut, självständiga studiedagar alltså:
Vi brukar ses kl.10 sen sitter vi i tysta rummet och pluggar. Där är det knäpptyst så man får verkligen mkt gjort och bra studiemiljö. Sen har vi lunch 12 till 13 ungefär sen pluggar vi lite till ev i biblioteket så vi kan diskutera och fråga varandra. Sen brukar vi fika vid 15 till typ 16 för det är mkt roligare att prata massa annat än att just plugga. Men sen brukar vi göra ett sista ryck till 17-18 nångång sen hemgång.

Idag har vi inte haft en sån pluggdag! :P
Vi 4 tjejer samlades kl.10, vi gick upp till en datasal och skulle plugga.. jag pluggade lite och gick igenom räknetal och pluggade in olika ventilationssystem, men det tog inte så länge. Sedan gick resten av tiden till att söka andra klasskompisar på facebook och göra quiz i stil med "känner du igen Mc´Donalds maten?" och "kan du dessa svenska skådespelare?" Sen hade vi lunch kl.13. Vi åt sen gick vi till ena fiket och åt pannkakor till efterätt för 4kr/st.
Sen började vi spela kort.. och vi spelade och spelade och spelade, skrattade tills vi grät och bråkade om reglerna och var allmänt ur sans och vett. Vi spelade mäklarn och mäklarassistenten (aka preidenten och idioten) och hjärter sju.
Sen stängde fiket så vi gick till nästa fik, och köpte kaffe med veckans kaka (som är daimbeskvin, fiii fan så god)  och forstatte spela.. nu chicago, den längsta omgången jag spelat nångonsin tror jag! Bl.a p.g.a. ett fyrtal när vi nästan alla låg på köpstopp och en miss från Angelicas sida då hon låg på 51p och av misstag bytte sina kort :-D Haha.
Så då var hon också tillbaka på noll! Detta missade hon eftersom vi faktiskt pluggade lite medan en blandade korten, vi förhörde varandra lite.
Sen fick vi byta fik en gång till, till det sista som är öppet till 20.00. Där spelade vi klart och sedan bestämde vi vad som skulle handlas till lilla julafton och vad vi skulle hitta på imorgon, då var kl. 19.20! Helt sjukt.. vi har alltså spelat kort typ hela dan! Så gick det :P Men kul hade vi! :-D

Men jag tror att vi alla vet att vi kommer klara tentan och vi har repeterat allt så mkt under lektionen så det känns som att man kan det mesta. Men under helgen ska jag försöka plugga lite mer, ensam också så man får ngt gjort ;-D

Det är för övrigt ganska kul, vi brukar ju spela ganska mkt kort och då oftast när vi är fler. Vilka olika regler folk har på samma kortspel, det krockar ordentligt många ggr och alla vill ha sina egna regler och tycker att alla andras är helt åt skogen :P Så vi har haft många dispyter och provat många olika varianter på samma spel. T.ex på hjärter sju.. alltså man har ju en pant eller låter den som inte kan dra ett kort från spelaren till höger. Idag har jag fått spela med regler som gjorde så att man fick ett kort från alla om man inte kan! Gissa vem som satt med alla kungar och ess efter att man inte kunnat lägga på 2 rundor? Jäkligt knäppa regler.. visst? ;-) 

Jag har tagit bort min lunarstorm idag också!! Haha, efter 8 år av lunarstormande.. voivoi.


Kommentarer
Postat av: Fritte

Tagit bort Lunarstorm nu! Har du inte gjort det tidigare :P. Själv så har man varit utan den sen nått år tillbaka och inte något facebook heller sen i somras. Och inte saknar man det heller. Tur att man har msn iaf :P

2008-12-12 @ 00:23:54
URL: http://fredrikthorneus.bloggsida.se
Postat av: Catti

Men du är ju gammal Fritte ;P

2008-12-12 @ 00:27:28
Postat av: Charlies angel

Glöm aldrig bort att det är viktigt att ha kul! Det lever man länge på...Kramiz

2008-12-12 @ 14:11:42
Postat av: Sofia

Jag kommer nog aaaaaldrig ta bort min lunar, så det så ;P

2008-12-14 @ 16:50:28
URL: http://may19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0