Mitt Kiruna

"Borta bra men hemma bäst" men jag har två hem känns det som. När jag är därnere säger jag hem om Kiruna och när jag är här säger jag hem om Borås.. "Jag åker hem den 17 dec" "Jag åker hem den 7 januari" ?? Men Kiruna kommer nog alltid ligga varmast om hjärtat och när jag tänker på ordet hem tänker jag på Kiruna och min familj.

Hur skönt som helst att äntligen vara här, sjukt mkt snö :-) Fast det var inte oväntat men lite ovant eftersom det inte varit nästan nån snö alls i Borås.
Jag har redan hunnit med massor :-) Sandra hämtade mig från planet och tur att hon inte hann komma in till terminalen för då hade jag börjat gråta! Vi var och åt en Safari macka, namnam, det saknar nog alla kirunabor som inte bor i Kiruna längre ;P Jag har träffat hela min familj och även Kajsa och min kusin Linda som var här och hjälpte till att slå in julklappar idag :-) 
Har handlat klart alla julklappar också, i tid för en gångs skull tror jag. Jag och Sandra var nån timme på stan och gjorde ärenden igår.
Ikväll har jag varit hos pappa och Tarja och blivit bjuden på en massa, kaffe och kaka, rödvin ost och kex, glögg och godis och pinnar åså såg vi film och hade det mysigt :-)

Imorgon ska vi åka hundspann, jag och mamma. Det ska bli roligt. Hoppas det är bättre väder, hittills har det snöat och blåst som helvete, nu verkar det ha lugnat ner sig lite. Men det är nog för att det blivit kallare, direkt när det är "varmt" här, då blåser det! Men jobbigt om det vore -25 och blåst, det hade nog varit en nära-döden-upplevelse.  


                                     Julgran? :-)

 
Jag ser det snöa.. brrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0