Min framtid blev ljus

Ännu ett tecken på att jag börjar bli gammal.. eller äldre, hur man nu vill se på det =)
Jag har varit på pensionsrådgivning på banken idag! Japp, snart kommer det mammografikallelser i brevlådan också.

Jag fick ett samtal om en gratis rådgivning och gratis är gott som alla vet så klart jag gick dit =)
Där kollade vi på hur det ser ut, hur det funkar med pensionssparande och kalkylerade lite på månadsinkomst och sådant. Det var väldigt lärorikt och det känns bra att vara lite mera insatt nu är förut. Jag fick även gratis "pensionsplacerare" som ganska enkelt uttryckt bollar och placerar mina pengar hela tiden för att få så bra utvecklig som möjligt.
Sen fick jag göra en riskprofil men jag är ingen gambler men eftersom jag är så ung (nu är jag ung) så kunde man gambla lite mera när det är långt kvar till pensionen. Så jag har 75% aktier och 25% räntor. Sen när man börjar närma sig Åldern med stort Å så ligger alla pengar säkrare i räntor. Det lät bra tyckte jag =)
Sen kan jag börja spara nu, 100 kr i månaden men dom pengarna får jag inte börja lyfta förrän jag är 61 år sa hon.. haha, det är år 2047, snacka långsiktigt sparande =) 

Hundspann har vi gjort nu med, satana vad kallt det blev. Det var -20 grader därute i skogen och jag hade 17 lager med kläder, sockar och 2 par yllesockar och skor som tål -50 grader, en buff och 2 mössor men ändå blev det kallt mot slutet, men roligt var det =) Kan verkligen tänka mig att det är en upplevelse för turister. Helt tyst, bara kälken och hundarnas tassar mot snön man hör. Sen fick jag höra idag vad det skulle kosta om man betalade för en tur.. mellan 5-7 000 kr! Heeerreguud!


Kommentarer
Postat av: Sandra

God Jul Gumman! Tänk på mig när du trycker i dig juleskinkan. ; P Massor med julpussar till Dig!

2008-12-24 @ 10:58:41
URL: http://sanadraa.blogg.se/
Postat av: robbe sventon

har sventon nå nyårsfest i år??

hundspann såg mysit ut.

duvet de rasslar bara till sen sitter du där 61 år, å dör på storfisken på 3ans värld...

2008-12-24 @ 11:32:56
Postat av: Catti

God jul på dig med Sandra! Ja jag ska tänka på dig när jag har det mysigt =) Vad hemskt det lät, men tiden kommer nog gå fort. Jag har jobbat 8h redan och det gick jättefort =)



Robbe vem är sventon? :P Ture Sventon, han har väl kolat? Hahaha

Ja jävla storfisk, jag ska ta revansch, först med flöjten så vi slipper domdära sviiinlätta banorna =D 5ans värld är rolig!

2008-12-24 @ 14:51:25
Postat av: sventon

duvet sventon.. härlig kille.. ja firade nyår där förra året.



ooja 5an, iceland, de är en av dom roligare världarna.. vi gör ett seriösare försök nåndag.. men ja måste överkomma min kopiöösa nervositet ja har när du spelar..

2008-12-24 @ 22:38:29
Postat av: Catti

Man ska vara effektiv när man spelar, det ska gå fort =)

2008-12-25 @ 01:58:24
Postat av: robbe

joo de kallas speedrun, men kolla upp dom på youtube.. alltså dom killarna ha ju sskiiillz:P

2008-12-25 @ 08:27:37
Postat av: kicki

Bauti my love! Jag är visst det grym på att kommentera, det är ju du som slackat ;P Haha, nej jag vet, har inte varit så flitig, sorry.

Men NU!



Jag vill också åka hundsläde!! Hur fixade du det? Å 7000??! Du måste skämta va? VA??

Puss å smisk

2008-12-26 @ 18:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0