En 10/10 helg igen!

Nu är det måndag igen! Voi herra. Tiden går svinfort och jag har jättemkt att göra men kommer mig inte för att göra ngt av det.. undra varför det är så. Man kanske måste ha massa tidspress så man får eld i baken och måste göra allt snabbt och effektivt. Man jobbar bäst under lite press tycker jag, inte för mkt men lite grann.

Kvar att göra:
Tentaplugga till den 15 dec
Packa ihop mitt hushåll
Frakta bort hushållet
Fixa en sovplats till min bil
Städa 32 kvm lgh
Tvätta
Annordna lilla julafton
Ha lilla julafton
Tänka ut mera julklappar och inhandla dem

Jag kanske redan har eld i baken egentligen? Men man jobbar bäst under press som sagt :-)

Har haft en 10 poängshelg igen, Kicki kom som sagt hit. Hade en lugn och skön helg med shoppning och göra-vad-vi-känner-för dagar under fre och lördag. Söndag åkte vi härifrån vid 11.30 och åkte till Göteborg och IKEA med bil. Kicki köpte matta och jag hittade lite badpuffar och handtvål :-) Sen bar det av till Liseberg och julen där! Det var inte det lättaste med bilen kan jag säga. Bilköer, 25 filer, trafikljus, människor, mörkt, centrala göteborg.. japp. Utan Kicki hade jag nog börjat gråta :P men hon visste vart vi skulle och guidade bra, jag var lugn och sansad så det gick jättebra tills vi skulle hitta parkering, men efter 30 min var vi påväg in på Liseberg, visserligen sena men där.

Väl därinne  var allt bara underbart. Man får riktig julekänsla och jag åt såna goda mandlar och vi spelade i spelhuset, hästkapplöpning (jag vann!) Vi åkte upp i utkikstornet och det var ju lite läskigt, speciellt när folk börjar fälla kommentarer som "tänk om den lossnar" " tänk om dom tiltar framåt" "det känns som att vi ska åka fritt fall" ja herregud, värsta mesen har jag blivit :-) När jag var liten åkte jag vad som helst när som helst, ju läskigare desto bättre. Nu pirrade det i magen av att åka upp i utkikstornet! Sedan kunde man åka karuseller, fast i flera dagar, när man var mindre. Nu känner man g-kraft i skallen efter 1 karusell bara och att åka 100 åk på en dag känns inte lika lockande längre. Det är nu man börjar förstå sina föräldrar när dom inte ville åka nästan nånting på nöjesfälten. Det är karusell i huvudet och magen flera timmar efteråt :P

Vi avslutade söndagen på en kinarestaurang, jag, Lotta och Angelica. Hur mysigt som helst. Sen blev det roadtrip tillbaka till Borås, klockan var typ 24 när vi väl var hemma :-)
Snart blir det Kiruna! 9 dagar kvar!

Förresten så vann jag choklad på chokladhjulet! Vilken lycka! Jag, Kicki, Mattias och Simon spelade.. och det värsta är att jag sa "fan om nån av er vinner, då blir jag sur" så vann jag.. det var pinsamt :O Men ojojoj sådan lycka, det kom nästan en tår. Sen råkade jag slå jag en unge i huvudet med chokladkartongen i mitt lyckorus.. Hojja.

  
                                              Hurra!


                                      Mys på Liseberg.

Nu ska jag pyssla på lite här innan jag ska sova, innan tolv idag har jag bestämt!
Natti natt på ett tag!

Kolla förresten in www.oioioi.se. Alltid julens roligaste kalender :-)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Choklaaaaaad!!!! Är lite besviken att vi inte vann, men det var värt det för att höra dina glädjetjut, och se dig slå barn. Det är inte varje dag inte! ;)

2008-12-09 @ 12:27:18
Postat av: Charlies angel

Det är bra att du börjar "fatta" vitsen med karuseller, att dom är för barn :)

Nedräkning nu tills du kommer :)

2008-12-09 @ 21:11:14
Postat av: Linda H

Hej, de är jag igen. Men jag undrar när du kommer upp igen Jag saknar dig fortfarande, men lite gla´vart man ju när man fick sin chokladkalender:D

Jag hinner inte och har inte alltid chansen att läsa din blogg men jag läser så ofta jag kan och då skriver jag nog nått till dig :)

2008-12-11 @ 12:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0